Košík

Objednat po telefonu? +420 799 536 271 (Po – Pá: 9-17h)

Objednejte 2+ balení a dopravu platíme my.

Trápí vás častá únava? Známe její příčiny

Neustálá únava není úplně normální. Leda, že byste měli opravdu velmi fyzicky náročnou práci a minimum odpočinku. Ovšem, že to není zdravé ještě neznamená, že tímto stavem spousta lidí netrpí. Jelikož nás únava obírá o chuť do života, podíváme se, jak vše znovu dělat energicky a s radostí.

Jarní únava je stav, během kterého si tělo začne uvědomovat vyčerpání po zimě. Během ní měli naši předkové mnohem menší výběr čerstvého ovoce a zeleniny. Tyto potraviny jsou bohaté na vitamíny a na další důležité živiny. (A evoluce bohužel zapomíná pomalu.) Hodně dělá i zima a nedostatek světla. Normální je i únava v těhotenství. Jen si vezměte, že v těle ženy vzniká nový člověk. Který si žádá živiny a svůj vlastní prostor.

Ani únava po jídle by vás neměla nijak výrazně znepokojovat. Tělo se soustředí na zpracování potravy. Takže může krev z mozku stáhnout k žaludku. Což nám následně brání odvádět kvalitní práci. Nebo se na něco soustředit.

Jak tedy zjistíme, zda nemáme problém? A existuje nějaký způsob, jak únavu porazit?

příčiny únavy

Příčiny únavy

Na únavu mohou mít vliv zdravotní, ale i psychické faktory. Úplně vyloučit nejde ani dopady dlouhodobého životního stylu. I když to možná bude znít docela zvláštně, na únavu může mít negativní vliv nedostatek fyzické aktivity. Stejně, jako její nadbytek. Zcela pochopitelně budete unavení i kvůli nedostatku spánku, nebo popíjení alkoholu. 

Málo lidí si ale únavu překvapivě spojuje s nadměrným pitím kávy, se smutkem, s nudou nebo dokonce s obezitou. Tělo nebude správně fungovat ani v případě, že mu dodáváte málo energie, nebo nutričně chudou stravu.  

Ze zdravotních příčin má na únavu vliv anémie, artritida, chřipka a nachlazení nebo třeba cukrovka, onemocnění jater a ledvin či rakovina. Z toho důvodu je vhodné, abyste se při dlouhodobých problémech s únavou obrátili na svého ošetřujícího lékaře. Který provede sérii vyšetření, jejichž cílem má být odhalení potenciálně rizikových zdravotních problémů.

únava druhy

Druhy únavy

Únava se může projevovat prakticky ve všech oblastech našeho života. Jelikož jsme si o jejích možných příčinách pověděli výše, je vhodné, abyste žádný z jejích příznaků, či projevů, nepodceňovali.

Chronická únava

Chronická únava může souviset s chronickým únavovým syndromem. Jde o stav, který se velmi špatně diagnostikuje. Ale má mnohdy devastující dopady na život člověka, který jím trpí. Chronickou únavu může doprovázet nespavost, únava i přes dlouhý spánek, ztráta paměti, neschopnost koncentrace, bolest svalů, bolest hlavy nebo bolest v krku. Tento stav se vám nepodaří vyřešit bez pomoci lékaře.

chronická únava

Psychická únava

Psychická únava se často drží lidí, kteří pracují ve službách, nebo v kancelářských profesích. Nejde o to, že by bylo unavené tělo. Problém dělá psychika. Která ale není na první pohled vidět.

Psychicky unavený člověk může toto nepohodlí ventilovat depresí, úzkostmi, cynismem, apatií, zlostí, beznadějí, sníženou produktivitou nebo ztrátou koncentrace. Běžná je i bolest hlavy, bolest žaludku nebo změna chuti k jídlu. Cestou ke zlepšení stavu je přestávka, odstranění stresoru nebo fyzické cvičení.

psychická únava

Fyzická únava

Fyzickou únavu všichni známe. Často se dostavuje před spaním, nebo po náročném fyzickém výkonu. Může ji doprovázet ztráta energie, ospalost a snížená koncentrace. Dobrou volbou je spánek. Během kterého dochází k celkové regeneraci organismu. Pokud vás fyzická únava trápí trochu déle, naordinujte si několik dní volna.

fyzická únava

Jak se zbavit únavy?

Někdo by řekl, že kávou nebo energetickým nápojem. Pravdou ale je, že jde o dvě srovnatelně špatná řešení. V obou případech můžete zaznamenat krátkodobý nárůst energie. Po kterém ale následuje strmý propad. Proto je mnohem lepší vsadit na pravidelné cvičení, které budete provádět v rozumné intenzitě.

Také se snažte nebýt tolik ve stresu. Pomůže vám jóga, nebo mindfulness. Neměli byste šidit ani svůj každodenní spánek a jídelníček. V něm by měly být především čerstvé potraviny. Ideální je ovoce a zelenina. Dále by v něm neměly chybět luštěniny, libové maso, ořechy a semínka a mléčné produkty.

Pokud se cítíte lépe, ale ještě to není úplně ono, zkuste bylinky na podporu energie. A třeba i ty, které podporují mužskou vitalitu a normální hladinu testosteronu. Nevíte, které to jsou? Naším tipem je doplněk stravy pro muže VITAMEN®.

Doprava zdarma

při 2+ ks, dodání do 24h

VITAMEN je vždy skladem

a bleskově vám ho doručíme

Tradiční česká výroba

poctivě vyrobeno v ČR

100% bezpečný nákup

platíte až při převzetí zboží